MY OPEN DIARY

Isnin, 1 September 2014

Cabaran

Aku pejamkam mata dengan masalah yang menimpa
Aku pekakkan telinga dengan apa org katakan
Aku buat tidak endah dengan semua itu..
Tapi jangan sampai dikau mencabarku..
Jangan sampai aku membeci sikapmu..
Tetapiii aku tidak di didik untuk membenci..
Aku di didik untuk memaafkan..
Mungkin setiap apa yang berlaku mematangkan aku?
Yes..
Aku mungkin matang dengan setiap perkara yang datang kepada ku..
Aku belajar mematangkan diri ku..
Dari kecil aku belajar untuk mendidik diri ini bersabar..
Dari kecil aku mendidik diri ini supaya kuat..
Dari kecil aku didik diri ini supaya hadapi masalah duniawi dengan tenang...

Inshallah suatu hari nanti syahirunnisaanurfashihah akan menjadi seorang yang diperkataakan ramai..
Dengan maksud nama ku..
"Perempuan yang masyur fasih berkata-2"
Aku ingin dikenali dengan sikap baikku..
Aku mahu buang sikap buruk ku jauh-2..
Pergi wahai sikap buruk...

Assalamualaikum. ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudi menegur...