MY OPEN DIARY

Sabtu, 3 Januari 2015

kenapa Behzad?

RAMAI yang bertanya,apa maksud behzad?
yaa, baru sekarang sempat nak terangkan,huhuhu,

JENG JENG JENG!

Alkisahnya,aku jumpa nama tu dalam sebuah novel je.tajuk novel tu sesuci cinta..
eceh,novel ni time habis pmr baru aku baca,itu pun pinjam dari kawan..
benzad ni mmainkan watak sebagai lelaki parsi.yaa lelaki parsi yaa,bukan malay..hahaha..
okk apa yang menarik tentang watak dia?
Behzad ni islam,tapi kehidupan dia bukan seperti orang islam,yaa duduk di england kan,
haa..then datang seorang gadis melayu,
tu tap tup tap,novelkann biasa lah,
behzad ni pergi belajar tentang ilmu agama ni dengan lagi mendalam..
dia belajar agama bukan sebab perempuan tu,tapi sebab allah..
thenn,perempuan tu jumpa ex lama tinggal si behzad ni..
"hahaha, novel biasa lah "
hahah,sambungggg..
kay,behzad ni pun ada juga perasaan kecewakan,
maka dengan itu,dia buat keputusan nak pergi juangkan agama di mana,aku pun dah lupa,huhu. Faktor umurr,haih maklumlah,
haa bila dia pergi juankan agama tu,rumah,kereta,harta,duit dia tinggal kan pada si gadis melayu tu,
allahh,
kalau ada lelaki macam ni lagi untungnya kita,bukan kerana harta ya,tapi kerana keiikhlasannya.

sebab tu aku tertarik dengan nama BEHZAD.
apron homemade,beg hitote,nama twitter,wc,pun aku letak nama behzad,
dan sebab keindahan nama nya yang bermaksud "jujur dan perhatian"
yaa semoga ada real behzad dalam dunia ini..
semoga behzad itu sentiasa jujur dan perhatian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudi menegur...