MY OPEN DIARY

Rabu, 10 Disember 2014

Menelan kepahitan ada kemanisan

Disaat kita gembira ada yang terluka..
disaat kita senang ada yang memendam rasa.
disaat kita tertawa ada yang menangis..
di saat kita menyakiti ada yang tersakiti..

ingatlah,setiap perlakuan,tutur kata boleh menyebabkan hati seseorang itu terluka..
sebenarnya dalam diri kita ni ada satu senjata yang sangat tajam iaitu lidah,
lidah boleh membuat seseorang itu menangis dan macam-2 lagi..
aku pun ta padti na terangkan macam mana..
kadang kala ada perkara yang kita tidak sedar yang kita buat orang terluka,
yaa mungkin aku juga..
aku manusia,
mungkin ada yang terasa dengan ku,
ibu bapaku,guruku,keluargaku,saudaraku,sahabat ku atau yang disekeliling ku..
sama-2 kita perbaiki..
memang susah nak jaga hati orang,tapi ingatlah,jika kita menelan kepahitan akan adanya kemanisan inshallah..
aku ingat ayat abang dulu,
"hidup ni ashik na jaga hati orang aje"
lalu aku tertawa kecil dan tersenyum..
ibu pula berkata,tapi aku lupa ayat dia,
tapi maybe ibu kata "hidup ni memang untuk menjaga hati orang"
aku da lupa apa perkataan ibu tu,huhuhu maklumlah aku  ni umur sahaja muda tapi pelupa..

Memang kita rasa diri kita ni cukup baik,cukup memuaskan hati orang..
tapi sedar ta kita yang perbuatan kita akan melukakan hati orang?
yaa,memang aku sedar tapi sometimes buat-2 tak sedar..ecehhhh,
tiada manusia zaman sekarang Ni yang perfect tau,
even orang tu solat cukup n baik pun akan ada yang dimasukkan ke neraka wail ,
apakah lagi kita yang sering melakukan kesalahan kan?
meremang bulu roma..haihh ��������

so,andai diri ini ada melakukan kesalahan,
melukan kan hati kalian mohon kalian ampunkan ya,
aku ta sanggup Na cari kalian yang aku lukai di padang mashar yang panas terik itu..
aku manusia biasa yang ta pernah lari dari kesilapan,
aku pendosa tanpa noktah,ya ya..
semoga diri ini akan selalu menyenangkan orang lain,

ingat ya.,

JIKA KITA MENELAN KEPAHITAN,AKAN ADA KEMANISAN

HAHAHAH,ITU SAJALAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudi menegur...