MY OPEN DIARY

Jumaat, 21 November 2014

Dia yang berkuasa

Okey..cerita ini aku throwback and dicampurkan dengan hal sekarang..

Alkisah,semaasa ambil pmr...korang tau kan apa pmr??
Heheh..joke :-)
Aku ingat lagi,masa pmr,kalau boleh satu subjek tu..kalau boleh setengah or satu bar choclate aku makan..
Hahaha..
Soo aku jadi tumpuan pengawas peperiksaan..
Haaa...masa tu ta fikir apa-2 daa..yang penting fikiran ni segarr..
Lagi-2 time petangg..fuhhh dapat coklat mmg sedap dingap..
Yelaa,pmr kan sampai jam 4 petang sapa ta ngantuk..
Pengawas peksa pun tidur,time pagi pon..hahaha,sapa na tiru time tu pon bolee..eleyhhh cam ta biasa..
Tapo kat situ aku fikir,kalau tiru pun bukan hasil usaha aku,baik buat..
Hahahahah..

Okk...

Masa ni,hari terakhir pmr,subjek KEMAHIRAN HIDUP..hahah..subjek yang aku pernah dapat D..
Yang pernah kena marah dengan cikgu..
Thanks cikgu kalau cikgu ta marah teruk suatu ketika dhulu,saya ta dapat result yang baik..
Syukran cikgu..
Hehehe..
Okey..daa sambung cita..
Kan last paper jam 2 - 4 petangg..
Soooo..masuklah dewan dengan harapan soalan senang..
Hmmm..dapat je soalan,reaksi pertama aku..
Aku tenggok kod kat tepi kertas tuu..
Kod ARAS TIMGGI untuk ERT..
But untuk KT aras remdah..
Wahhh sangat ta adill.
Whahahahah..buka aje soalan memang susah ya ampunn..
Sampai tertidur laa..
Hmm..dalam tidur tu..
Tiba-2 dapat mimpi yang satu jawapan aku tu salah..
So aku terbangun dalam keadaan yang boleh membuatkan org sebelah aku terkejut..
Tak ku sangka..tangan ini bergerak dengan sendirinya memdam jawapan yang salah dan membetulaknnya..
Allahu..
Kuasa tuhan na bantu hambanya...

Dannnn..
Perkara yang sama terjadi semasa peperiksaan akhir tahun yang baru-2 ni..
Time paper biology yang sangat aku minat,tetiba bole stuck dn tertidur..
N then perkara yang sama berlaku semasa pmr dahulu...

***********************

Subahanallah..bila difikir balik..
Kuasa allah tiada batasnya..
Tiada yang boleh menolong kita selain allah..
Tiada yang ada sewktu kita susah selain allah..

MOHON MAAF YA KALAU AD BANYAK TYPO
:-)
ENJOY YAAA...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudi menegur...