MY OPEN DIARY

Selasa, 18 November 2014

Nasihat aku kalau aku salah..

Saya sayang awk..
Saya cinta awak..
Awak nyawa saya..
Saya ada awak sahaja..
Saya sayang awak lebih dari kawan..
Saya sayang awak lebih dari nyawa saya..

Wuhhh..
Pernah ta terfikir bila korang cakap gini,mana life korang..
Mana tuhan korang..
Mana ibu bapa korang..
Seolah-2 si "DIA"
Merampas hidup mu..
Jangan disebabkan kata-kata ini engkau akan menangis suatu hari nanti sebab ingat akan ayat ini..
Bercintalah secara sedeharna..
Ataupunnnn..
Ibu aku pernah nasihat ..
And nasihat ni daripada imam syafie..
"Jangan bercinta semasa belajar,karna mesti akan teringat-2"
Aku berharap kata-kata aku ni boleh aku contohi..
Boleh aku ikut..inshallah..
Jika aku leka..
Jika aku lalai..
Jika aku tersalah..
Nasihatlah aku..
Jangan biarkan aku ikut derusan ombak yang banyak dosa itu....

Wuhh..boleh ka kita jaga hati supaya tidak bercinta..
Bercouple..
Bersayang..
Boleh ke?
Tepuk dada tanya iman kan..
Hmm..
Tipu la kalau kita manusia tiada perasaan kat manusia yang berlainan jantinakan?
Sama lah macam aku..
Perasaan suka itu ada,tapi inshallah akan ku simpan..

Aku pun pernah bercouple-2..
Bersayang-2
Bercintan-cintun ni..
Nak kata ta pernah, nampak sangat nipunyaaa..
Hihihi...
Well
Manusiakan..
So ubahla..
masa brum tepattttt lagi cik NISAAAAAAAA...
Huhuhu...

Bercinta selalu dikhianati uoalsss..
Tapi ta apa..
Aku tau allah,nak bagi aku orang yang lagi baik..
Dan pada masa aku sakit hati,allah akan tarik aku secara perlahan-lahan kepadanya..
Dia rindu doaku,dia rindu tanggisan aku..
Itu sebab dia ta izin aku bercinta dengan orang yang lebih aku cinta daripada aku cinta kan dia..
(Ayat betbelitt youu)
Huhuhu...

Hmmmm...
Haihh  susah kan na jadi muslimah yang baik,yang perfect,yang solehah..
Hakikatnya memang tiada yang perfect..
Tiada yang sempurna..
Aku cuba menjadi yang baik tapi adaa yang lagi terbaik dariipada aku..
Aku cuba menjadi muslimah yang baik tapi ada yang lagi baik..
Tapi,bisik pada hati..
Biarlah ada orang yang lagi baik dari aku..
Asalkan aku dapat tahan nafsu membuat benda yang tidak baik itu sudah cukup bagiku..
:)

Ehhhh..sebenarnya lupa nak bagi salam tauu masa awal-awal tadii..
Soo "assalamualaikum"



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudi menegur...