MY OPEN DIARY

Rabu, 26 November 2014

Percutian singkat di genting dan timesquare..tetapi indah..

Hai...assalamualaikum..
Rasa lama juga ta memblog ni..huhuhu...maklumlah bercutikan..
Huhuhu...ni pun,dengan ta mandi,ta boleh tidur,terus exited na update blog ni...huhu..
Mana bole tinggalkan lama-2..diary nii...
Haa..sambung pada cita percutiann aku nii..
Ehh sebenarnya,percutian ta dirancang pun...
Percutian dirancanglambat lagii,inshallah ke johoq n shah alam(chemistery cafe)..
Ni pun ahad baru ayah ajak pergi ikut dia kursus ke genting nuu..
Hari isnin dah kena pergi genting...
Hahaah..sapa ta nak ikutkannn..melompat-2 kamii (ehh ni tipu)..
Kk...

So kami pun ikutlah ayahnda ke sana...my bro la yang bawak kereta.huh,kecuqq perut dia bawaa..
Aku ni udahla penakut dengan kelajuan..jalan sana udahlah bengkok-2 (eh betul ke ayat bm ni)
Nak tidur pun susahhh..huhu...
Bila sampai aje atas,pergilah terus ke institut aminuddin baki..
Kami fikir dapat tidur di asrama sanaaa..rupanyaaa,bilik jus besar sedepa tangan..
Huuu..mana muat untuk kami yang badan ala-2 monster nii..
Tak ada ruang untuk aku bergaduh dengan si abang tuu.
Huhu...
So,ibu ambil keputusan untuk call hotel yang kat puncak genting(nama dah lupa)
Semua penuh,maklumlah cutikan...
So duduk hotel yang dekat kaki genting tuu...
Ayah pun joinn,sebab dia ta nak duk asrama tu sesorang...

Keesokkann harinya,dalam jam 8,abang antar ayah ke aminuddin baki tu,sebab ada kursus..
So dalam jam 10.30 kami naik ke genting..
Alhamdulillah,jalan dia okk,dah selamat nak naik sbb ada penghadang tengah tuu,so kereta tak akan bertemu..
Sampai je atas,tenggok-2 permainan outdor ngak ada, 2016 baru siappp..
.huhu baru nak naik mainan mencabar jiwa dan raga ini..ecehhhhh..
Tapi ta jadi masalah,kami main permainan indoor sajalahh..dengan ibu-2,main  train yang seakan anak-anak ituu,lepastuu,naik benda gantung-2 tuu..huhu..
Apakan dayaa,si ibu melayan kerenah anak-2 nya yang dah besar ni..kalau ta dilayan kan sekarang bila lagikan? Tahun depan aku da spm lepastu, masing-2 udah sibuk...
Haaa sambung cerita balikk..
Part niii aku ta boleh tahan gelakk sebab.....
Jeng jeng jenggg...
Haa gini ceritanyaa...kita org da beli tiket na masuk kedalam snow walk kott nama nya tuu aku pun ta pasti..just tiket untuk aku n abang sajalah...
Itu pun dah rm60..
Bila dah beliii,da bayar da punnn..aku terperasann..
Ta boleh bawa camera atau enfonn..
Hahahahhaha...memang idaklah aku nak masuk.orang masuk ke dalam sebab na ambil gambar sahajaaa..
Apa lagiii..aku cakaplah dengan ibuu...
"jual la tiket tu dekat sesiapa",cehhh tetiba ada idea bernasss..
Bahhahahah...kesian tenggok ibu n tergelak pon ada sebab na jual tiket tu..
First jual dekat orang cina,tapi org tu ta nak guna tiket sebab ada card dia...
Lepastu jual dekat org cina jugaa,memula cakap nak,lepastu dia pergi ke kauter tiket n  ta beli kat kitaorg..
Hahahah...sampai ibu da fade upp..
Aku cakap kat ibu "jual aje,membazir nanti"
N lastt jumpalah org melayu,tanya dyeorg na beli ke idakk..
So dyeorg bersetuju na belii...
Haaaaa! Nampk sangat kan kat sini,orang melayu yang bantu org melayu bila susahh..

Ehh lupa nak cita pasal breakpesttt,kitaorg breakpest kat marrybrownn,pagi-2 makan ayam..
Dah la diet niii.hukhuk..
Sedihhhh...

Haaa sambungggg...
Lepas da habis jalan..kami pun bersetuju nak balik sbb boss dah call suruh ambill dekat aminuddin baki tuu...
Dalam perjalanan na ambil boss,kami bertiga bercadang nak ke timesquare..sebab mainan kat sana lagi bestttt..
Hehehe..
Lepas ambil saja boss..kami terus ke timesquare..
Sampai saja sana ayah n abang main bowling dulu..aku n ibu pergi jalan-2..
Sebakannn aku minat jalan so ibu ikut sajalahhh..
Hahaha..hobi bershopping,tapi jangan risauu aku bukan jenis beli barang punn,just jalan jee..
Ta habis duit bawak aku berjalan nii..huhuhu..
Itulah ayat ibu..

Da habis jalann,n abg pun da habis main bowling..kami pun pergi ke theme park kat situu,mainan semua mencabar..
Ayah ta nak masuk sebab ada masalah jantung...
Huhuhu..
So kami nertiga sajalah masukk..wahhh inu semangat na main roller costerrr itulah yang dia nak main sangat...
Okk..first aku n abang main yang macam swing tuu..ibu ta nak main coz dia pakai jubahh..
Hahahh..karang terangkat pulaa...
Huhhh...aku paling takut main tuuu..memang lepas ni aku ta nak main daaaa..betuii i habaq ni..hahah..
Lepas da main tuu..kitaorg main dna shoking kuttt..ala,yang macam mesin basuh tuuu...
Ibu pun join sebab aku pujukkk...
Aku ingatkan biasa-2 jee..
Huhuhu,upanya idaaakkk..
Habis badan kena pusingg..lama pula tuuu..haihhh,nyesal naikkk...tapi besttttt...
Sepanjang naik tuu ibu tutup je mata dia..hahahhaa..

Ok ok okk...mainan ketiga pula yang macam kereta tuuu tapi dia pusing lajuu..hahahha aku ta afal nama pulakk..haihh..
Naik aje tu aku ok lagi tapi ibu n abang da pening..hahahh...
Pening-2 pun abg bersemangat nak naik roller coster..tapi si ibu yang tadinya teruja sangat nak naik roller coster terus ta jadi naik sebab feninggg..hahahhaha...
Aku n abang sajalah naikkk...yang roller coster aku ta takut sangat sebab tahun lepas aku da naik..

Lepas da habiss...last game kitaorg ialahhh..
Jeng jeng jenggg..
Kitaorg main kereta langgar,ni macam aanak-2 sikit,tapi besttt sebabb aku n abang naik dua kali benda nii..
Nampak benar ta malu muka kami..hihihi..tapee janji puass..
Dan yang lagi besttt,aku langgar abang aku manyak kali..sampai stuck dia punya kereta tuuu..sebab 4 orang langgar diaa dalam waktu yang sama
Haaaa nakal kan aku...
Haha..well well..dia ashik buli aku jee..
Sampai tangan aku ada parut disebabkan diaa...

Haaa okk sambunggg...da habis game semuaa...
Ayah pun call tanya kat mana,hahah..
Memanglaa,kami kat dalam tu lamaa,kesian ayah tunggu..
So keluarlah kami dari theme part tuu..
Tataa..hahahah (jadi anak-2 kejap)

Bila da keluar tu kami cari surauu..perempuan di level 7 n yang surau lelaki at level 8..
Bila da habis solatt..
Nampak pula abang tengah beelek-2 beg..
Belek-2 tu maksudnya nak la tuu..
So dia dapat satuu,aku pun dapat..
Fairkann..sebab sorang satu ad beg yang harga sammaa..
Harga dirahsiakan..shhhh...
Syukran ibuuu..

Kami pun bertolak balikk..memang jem jalann..
Nak cari highway pum susah..huhu..
Sampai driver ngantukkk(abang)
Soo,tukar driver dekat petronas..ibu pula yang drivee..
Bila ibu drive,yakin la aku untuk aku tidur dengan aman dan damai..hukhuk...

Ayah bercadang,bila sampai lubuk cina nak pergi makan kedai siam sebab na makan ikan kukuss..
Aku ambil keputusan untuk tidur dalam kereta sebab aku diettt..huhu..
Kenalah diett,badan ni dah semakin beratt...
Okeylah..ini sahaja cerita percutian yang ambil masa hanya 2 hari sahaja..
Tapi inilah kenangan terindahku bersama keluarga..
Tiada yang indah selain keluarga..
Hanya keluargalah syurga lu di dunia..
Assalamualaikum dan selamat malam..
Sorry sebab manyak typoo..
Terima kasih membaca sampai  tamat yaa..
Tinggalkan la pesanan ya.. :)
Share your blog..
Tq...
Whahahhahah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudi menegur...