MY OPEN DIARY

Jumaat, 21 November 2014

Kasih sayang pada buah hati...

Buat ibu dan ayah..

Inginku melihat kalian tersenyum..
Inginku  untuk bahagiakan kalian..
Inginku melihat kalian tidak menitiskan air mata kekecewaan pada anak-anakmu..
Inginku meminta ampun jpkaran terkasar bahasa,jika biadap,jika degil..
Inginku selalu menjadi teman setia kalian..
Inginku menjadi orang pertama yang mendengar masalah kalian..
Inginku tersenyum bila melihat aku berjaya..
Inginku setiasa mendoakan kalian..

Wahai ibu ayah...sesunggunya aku menyayangi kalian..
Sungguh berat jiwa ini jika salah seorang kalian sedih dengan tanggisan..
Sungguh ku tidak sanggup melihat kalian bersedih..
Aku berharap akan, menjadi apa yang kalian impikan..
Bukan mudah untuk penuhi sesuatu janji atau permintaan..
At least aku cuba lakukan untuk kalian..
Inshallah dengan izin allah..

Terimakasih ibu sebab melahiirkan aku..
Biarkan aku melihat dunia yang indah yang dicipta oleh tuhan yang esa..
Biarkan aku hidup dengan kehidupan ku..
Terima kasih karna bagi ilmu agama yang cukup..
Terimakasih ibu..
Ibu adalah wanita yang paling gagah,kuat pernah aku kenal yang pernah aku jumpa..
Aku tau,kau cuba sembunyikan tanggisan mu untuk kebahagian anak-anak mu..
Gagah, melawan penyakit..
Gagah membiarkan segala fitnah yang datang menimpa..
Walaupun dengan fitnah,kau tabah ibu..
Ibu selalu berkata,apa yang berlaku atas kehendaknya..
Amdai dapat ku jumpa orang itu dan, menegur orang yang menfitnah mu,aku akan jumpa..tapi aku tidak mampu..aku ta sekuat mu ibu..aku ta setabah mu ibu..
Sungguh besar penggorbanan mu..
Amdai dapat ku balas dengam wang..
Ia sangat tidak mencukupi..
Tidak terhitung..
Tidak ternilaii..
Terimakasih ibu..

Terimakasih ayah karna memberi segala apa yang ku pinta..
Apa yang ku pinta akan ku dapat dalam keadaan cepat ataupun lambat..
Terimakasih ayah..tanpamu aku jua tidak melihat dunia..tidak dapat melihat wajah mu..tidk, mendapat senyuman mu..tidak dapat ad bersamamu ayah..
Seumur hidup ku aku tidak pernah melihat ayah menangis..tetapi aku tahu kadng kala mungkin dia tanggis dalam diam kesedihannya kerana kecewa dengan sikap anak-anaknya..
Akan ku jadi anak yang solehah supaya,aku dapat, membawa mu kesyurga allah..
Akan ku sempuranakan penutupan auratku
Aku sedar,anak perempuan sangat lah susah untuk dijaga..
Karna aku sayang ayah..
akan ku ringankan bebanmu ayah..
Inshallah dengan izin allah...

**********

Jika sayang dapat digambarkan..aku tidak dapat menggambarkan kasih sayangku kepada kalian..
Sungguh tinggi...
Sungguh aku cinta kalian..
Sungguh aku ingin baahagiakan kalian..
Sungguh ingin aku jaga hati kalian selalu..

Maafkan lah aku dengan kesilapan yang ku lakukan..
Maafkan lah perbuaatanku yang buat kalian kecewa..
Maafkanlah....
Halalkan ilmu,pakaian,makanan,tempat tinggal yang selesa kalian sediakan,duit dan
Pelbagai perkara lagi..
Alhamdulillah aku, mempunyai kedua ibu bapa..
Aku sangat beruntung ya allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudi menegur...